24 lutego 2015

Figuraki ;)

Podstawowe figury geometryczne takie jak koło, kwadrat, prostokąt czy trójkąt dziewczynki już rozpoznają więc przyszedł czas na zabawy z nimi. Ponieważ bardzo a to bardzo lubią kleić oraz wyklejać różne obrazki to wykorzystałam to podczas tej zabawy przeplatanej nauką.


Wcześniej na kartkach narysowałam podstawowe figury w różnych konfiguracjach, wycięłam potrzebne figury do klejenia (tutaj znów okazały się bardzo przydatne karteczki biurowe) i można było zabierać się do zabawy.

Zanim jednak klej poszedł w ruch przypomniałyśmy sobie kolejne figury i troszkę opowiedziałyśmy sobie gdzie można je spotkać w życiu. 

Rower, dach, domek, akwarium, ... - padały odpowiedzi Weroniki a także Lenki :)

Jak już wszystko było wiadomo zabrałyśmy się do pracy.

Dziewczynki kleiły w wielkim skupieniu. I wszystko poszło świetnie.



Jeśli sił starczy to można samodzielnie układać różne budowle czy twory, które podsuwa dziecięca wyobraźnia. My to zadanie zostawiliśmy sobie na następny raz ;)

2 komentarze:

  1. fajnie, nauka przez zabawę...moja młodsza córka jest tak bardzo absorbująca, tak mało śpi, że dla starszej mam mało czasu i bardzo mi brakuje takich robótek....ale może jeszcze troszkę i da radę coś robić wspólnie...póki co wszystko musi być w buzi....:/

    OdpowiedzUsuń
  2. Też tak myślę ... z czasem będzie coraz lepiej :) Choć moja młodsza już nie taka mała a też często "przeszkadza" ponieważ szybciej ją coś nudzi. Dla niej góra pół godziny a później zaczyna się wchodzenie pod stół ;) Jednak każdego dnia jest coraz lepiej.

    OdpowiedzUsuń