21 marca 2015

Literkowo

Dziewczynki znają już sporo literek, dużą większość alfabetu na pewno. Przyznam, że wymyślanie zabaw powiązanych z utrwalaniem liter przychodzi mi trudniej niż tych z cyframi. Pokażemy jednak jedną z nich :)
Jakiś czas temu wycięłam kółka z filcu i napisałam na nich kolejne literki, które służą nam i do nauki i do zabawy. 
Podczas tej nauki wykorzystaliśmy właśnie je i karty z literkami, których kilka z różnymi kombinacjami literowymi i o różnym stopniu trudności wykonałam wcześniej.
Dziewczynki dostały po jednej karcie i ulubione swoje mazaki ale zanim zabrałyśmy się do wykonywania zadania przypomniałyśmy sobie litery, które każda z nich miała na karcie.
Kiedy byłyśmy gotowe ja czyli mama losowałam filcowe kółko z literką, pokazywałam je dziewczynką a one miały oznaczyć daną literkę na swojej karcie. 
Trudniejsza wersja polega na wymawianiu literek bez pokazywania ich dzieciom.
Weronice bardzo przypadła do gustu ta forma utrwalania poznanych literek więc co jakiś czas do niej wracamy. Lenka nasz dzielny dwulatek coraz chętniej i dłużej spędza czas przy kartach i na razie paluszkiem wskazuje kolejne literki. I często szybciej niż Weronika :)

Za każdym następnym razem wykorzystujemy kartę o większym stopniu trudności.

4 komentarze:

  1. I naprawdę proste w wykonaniu :) Dziękujemy.

    OdpowiedzUsuń
  2. Wspaniale, że uczysz dzieci literek i to w tak kreatywny sposób! :-))

    OdpowiedzUsuń
  3. Póki same chcą i się o to proszą to ... wykorzystuje to :)

    OdpowiedzUsuń