7 kwietnia 2015

Urokliwa plaża Elafonisi

Wstajemy wcześnie rano i ruszamy w kierunku południowo - zachodniego krańca Krety by poleniuchować na jednej z najpiękniejszych plaż - Elafonisi.

Mijamy malownicze wioski z bielonymi domkami ukrytymi w malowniczych górach, po obu stronach wąskich i krętych dróg. Widoki są na prawdę wspaniałe, zakręty również trudne do zapomnienia.

Kiedy droga utwardzona kończy się żwirówką docieramy na parking i udajemy się na plażę. Turkusowa woda, błękit nieba i biały piasek robią wrażenie, szczególnie po porównaniu do znanej nam plaży z okolic naszego hotelu. Jest cudownie i niesamowicie gorąco.
Na miejscu są leżaki do wypożyczenia oraz ze dwa bary. Ludzi akurat w sam raz czyli nie za dużo.
Woda jest bardzo ciepła a w jednym miejscu na tyle płytka (co widać), że można przejść po piaszczystej mierzei na małą wyspę Elafonisi, gdzie kolor piasku mieni się różnymi barwami. A obrazek składający się z koloru wody oraz rozrzuconych skał i głazów jak z reklamy :)
Po morskiej i słonecznej kąpieli wsiadamy w auto i ruszamy dalej. Naszym kolejnym przystankiem jest klasztor Najświętszej Marii Panny od Złotego Stopnia. Podobno jest z 90 schodów prowadzących do świątyni wykonany jest ze złota - widzą go ponoć tylko bezgrzeszni. Warto tutaj się zatrzymać obejrzeć wnętrze klasztoru i udać się na spacer po jego dziedzińcu, z którego roztaczają się piękne widoki na skaliste wybrzeże oraz morze.
Falasarna ze swoimi plażami o złocistych piaskach ukrytych między malowniczymi oraz skalistymi zatoczkami jest dobrym punktem na kolejny plażowy odpoczynek i późny obiad. Chłodzimy się w wodzie a później udajemy się na krótki spacer wzdłuż morza, często po skałach ;)

1. Opis+zdjęcia, rozmarzyłam się.

2. Pamiętam, że ostatnio oglądałam ten wpis, tak mnie zauroczyła ta bajkowa sielanka na Twoich fotkach :-) i nawet zostawiłam komentarz, a on gdzieś... zniknął. W każdym razie wyspy greckie to piękne i niezawodne miejsca na wyjątkowe spędzenie wakacji! My byliśmy na Zakynthos, Kos i Korfu i też polecamy :-)

3. Pamiętam, że był komentarz a później zniknął. My także byliśmy jeszcze na Korfu - wysypy greckie są super. A Wy macie sporą możliwość porównania wysp:) Dziękujemy za komentarz :)