12 września 2015

Gąbkowe kontrukcje

To już wiadomo, co kolekcjonujemy zaraz obok rolek po papierze toaletowym - gąbki. Lubimy bawić się gąbkami na różne sposoby np. często wracamy do zabawy stempelkami. Polecamy :)

Dzisiaj pokażemy inny sposób na wykorzystanie gąbek - szybki, nie brudzący, tani i czasochłonny w czasie pracy i po. Jak dla nas idealny :)

POTRZEBUJEMY:

gąbki - co najmniej 4 dla jednego dziecka
wykałaczki
nożyczki
Wcześniej pocięłam gąbki na potrzebne nam kształty: prostokąty, kwadraty, trójkąty i koła. Zanim wycięłam koło odmalowałam ich kształt na gąbce pisakiem - było później łatwiej wycinać. Dziewczynki dostały gąbki oraz wykałaczki i zaczęły konstruować. Oczywiście gąbki łączyły ze sobą wykałaczkami - podpowiadamy aby wykałaczki wkręcać w gąbki to wtedy lepiej trzymają. 
Wszystko co powstało to ich pomysły :) Jako ludziki do pojazdów posłużyły im koreczki (je też zbieram namiętnie ;)) Na prawdę świetna zabawa dla malucha i starszaka - moje dziewczynki z wielkim zaangażowaniem i skupieniem zabrały się do pracy. 
Kiedy samochody (jeździły!) i łódki były gotowe Weronika i Lenka skupiły się na zabawie nimi.
Jest to świetna zabawa na ćwiczenie rączek i główek. I daje dużo satysfakcji małym konstruktorom. Dziewczynki z dumą pokazywały tacie swoje pojazdy :)

18 komentarzy:

  1. My też lubimy gąbeczki. Moja Młodsza stoi nade mną i krzyczy że chce taki "supel" samochodzik więc ukradniemy pomysł;}}}

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo nas to cieszy więc proszę :)

      Usuń
  2. No proszę jaka fajna tania zabawka :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie a ile frajda sprawa przy tworzeniu i zabawie.

      Usuń
  3. No proszę jaka fajna tania zabawka :)

    OdpowiedzUsuń
  4. No proszę jaka fajna tania zabawka :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Wow, ale z Ciebie kreatywna mama. Fajne takie gąbkowe klocki :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A, dzięki ;) Pomysłów w głowie pełno tylko jeszcze ten czas aby był nieograniczony ... ale to wie każda mama :)

      Usuń
  6. Wow! Ile Wy macie gier i książek!
    Pomysł na zabawę naprawdę rewelacyjny. Musze o nim pamiętać jak Oli podrośnie, bo na razie wykałaczkami to by mógł sobie zrobić krzywdę. ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gry, układanki różnorakie - to taka rodzinna choroba;) A książek coraz więcej dziecięcych kiedyś tylko przewodniki :) Z wykałaczkami trzeba uważać.

      Usuń
  7. Nawet nie pomyślałam żeby tak fajnie wykorzystać gąbki! Świetny pomysł :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękujemy. Szybka kreatywna zabawa :)

      Usuń
  8. Świetny pomysł z grupy: " zabawki za grosze" :-) musze zakupić pakę gąbek ;-)

    OdpowiedzUsuń
  9. Świetny pomysł! Mój Krzysiu na długo nie odrywałby się od tej zabawy! :) Bardzo mi się podoba :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki:) Moje dziewczynki zabawa autkami i łódkami wciągnęła na długo.

      Usuń