24 września 2015

Memo dotykowe made by mama ;)

Typowe memo mamy ze trzy. Dziewczynki lubią po nie sięgać. Ja również bo oprócz świetnej zabawy układanka ta rozwija u dziecka logiczne myślenie, spostrzegawczość oraz pomaga ćwiczyć pamięć. Nasze memo to tradycyjne tekturowe wydania i jedno drewniane. Są świetne ale ... dotykowego memo nie mamy ;) No to mama wymyśliła, że sama takie zrobi. A co ;)
Co potrzebowałam? 

Tylko i aż modelinę, woreczek (uszyłam sama :)), pomysł i gotowe! Z modeliny zrobiłam różne figurki, oczywiście po dwie. Skupiłam się na tych, które dam radę zrobić a nie koniecznie będą się ładnie prezentować wizualnie :) No cóż, taki talent ...

Gotowe figurki dałam na ok. 10 minut do piekarnika ustawionego na 150 stopni by stwardniały. Kiedy były już ostudzone zaczęła się zabawa :)
Dziewczynki szybko podłapały temat i ... gra im się spodobała:) Z zaciekawieniem oglądały każdą figurkę i z takim niedowierzaniem patrzyły na mnie, kiedy mówiłam że zrobiłam wszystko sama. No cóż, muszę się z tym pogodzić :)
Lena oszukuje ;)
A później nastąpiła gra ...
Wszystkie figurki wylądowały w woreczku. Wariantów zabawy mamy kilka: losujemy figurkę wskazaną przez mamę; pierwsza losuje a druga musi wyciągnąć tę samą rzecz co pierwsza; losują po jednej figurce a w drugim losowaniu muszą wyciągnąć jej bliźniaka.

Memo dotykowe jest na prawdę świetne!  Jeśli ktoś ma chwilę i chęci polecam zrobić samemu - na pewno wyjdzie Wam lepiej ode mnie.

8 komentarzy:

  1. Super pomysł i wykonanie, właśnie zakupiłam modelinę a inspiracje mam gotową :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękujemy:) Na pewno Wam wyjdą lepiej niż nam. Zabawa świetna dla każdego.

      Usuń
  2. uwielbiamy zabawy modeliną :) fajowy pomysł, podkradamy :D chyba się nie pogniewacie? ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No pewnie, że nie :) Twórzcie i bawcie się dobrze!

      Usuń
  3. Są naprawdę fajne :) I nie mów, że brak Ci talentu! Szkoda, że moje chłopaki są duże. Ale może skuszę się na coś podobnego i też pobawimy się w odnajdywanie bliźniaka. Tylko moje kształty muszą być podobne z subtelnymi różnicami aby było trudniej.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Serio ja do takich rzeczy to ręce lewe chęci za to są :) Utrudnione będą jeszcze fajniejsze.

      Usuń
  4. PRZEPIĘKNE!!! CUUUUDNE!!!

    OdpowiedzUsuń