8 października 2015

Jesień :)

W tak zwanych czasach "przed byciem mamą" - naprawdę takie czasy kiedyś były? - każda pora roku była dla mnie jednakowa. Wiedziałam, że są cztery i kiedy jest ciepło a kiedy zimno i tyle ... Tak na prawdę to rozróżniałam tylko dwie ;) Odkąd zostałam mamą zaczęłam zwracać uwagę na wiele rzeczy, których kiedyś po prostu nie zauważałam, nawet nie zastanawiałam się nad ich istnieniem. I tak właśnie było z porami roku ... 
Teraz ciężko mi określić, która poru roku jest najpiękniejsza, najlepsza na wycieczki, na domowe spotkania czy rodzinne aktywności bo każda pora roku jest inna! Dostarcza nam innych wrażeń, innych przyjemności i jest jakże innym i jakże wyrazistym podkładem naszej codzienności. 

I tak jesień uwielbiam na szuranie butami po dywanach kolorowych liści, spacery po bajkowym lesie, góry szczególnie urokliwe o tej porze roku, spotkania naszego "domowego przedszkola", czytanie po raz setny tych samych bajek pod ciepłym kocem, dziewczynki przytulone do nas pod kocem szukające "zaczepki" lub do szyby, kiedy deszcz za oknem gra ... Uwielbiam jesień!

Podczas jednego z chłodniejszych dni realizowałyśmy się twórczo wykorzystując przyniesione dzień wcześniej liście do domu :) A oto efekty naszej pracy podczas której ćwiczyłyśmy małe paluszki, które z bibuły robiły kolorowe kuleczki.
Poniżej koszyczek z jesiennymi owocami - pomysł i wykonanie od początku należał do Weroniki :) Najpierw Weroniczka na kartce narysowała wzór kratki, później paluszkami wytargała koszyczek i jego uchwyt. Z drugiej kartki wycięła śliwkę i dwa jabłuszka, które pokolorowała. Wszystko ze sobą skleiła i tak powstał ten o to piękny koszyczek :)

13 komentarzy:

  1. Odpowiedzi
    1. Oj, tak :) Wymyślać uwielbia choć nie zawsze doprowadza swoje prace do końca.

      Usuń
  2. Ja tak jak Ty uwielbiam każdą porę roku, każda mnie zachwyca :-) Przy dzieciach więcej zwraca się uwagę na to, co dokoła nas. Prace przepiękne, nie mogę się doczekać kiedy ja z synkami będę tworzyć. Już teraz eksperymentujemy z Piotrkiem, ale on coś słabo zainteresowany ;-D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękujemy za komplement :) Dokładnie, przy dzieciach jakoś bardziej się rozglądamy i więcej dostrzegamy. Przyjdzie czas i na Piotrusia i drugie maleństwo - gratulacje u Was:)

      Usuń
  3. Fajne pamiątki będą:)
    Mi jesień kojarzy się z dzieciństwem, dlatego doceniam tę porę roku z każdym rokiem coraz mocniej;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Już kilka teczek takich pamiątek mamy bo żal mi wyrzucać. Jesień jest piękna :)

      Usuń
  4. Aż mi się przypomniały czasy, kiedy pracowałam w szkole. Jeszcze trochę i czeka mnie takie coś w domu ^^

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja dzięki tym zabawom z dziewczynkami wracam do szkolnych czasów ;) Super zabawa Was czeka.

      Usuń
  5. Jeszcze niedawno mielismy to w szkole...a teraz tworzymy z naszymi dziecmi :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie ale teraz sprawia nam to więcej frajdy:)

      Usuń
  6. Jeszcze niedawno mielismy to w szkole...a teraz tworzymy z naszymi dziecmi :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Ha ha ha :) Świetny wazonik!!! Masz rację, czasy przed byciem mamą.....kiedy to było??? Wtedy tylko na lato i zime zwracałam uwagę, teraz wszystkie pory mi się mieszają, w każdej porze jest przy dziecku cos ciekawego!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miałam właśnie tak samo - lato i zima :) Jakby nie dzieci dalej tkwiłabym w tym błędzie ;)

      Usuń