13 listopada 2015

Egzotyka w środku miasta czyli palmiarnia w Gliwicach


Ostatni raz byłam tam nawet nie pamiętam kiedy ale na pewno było to w czasie takiego radosnego, pozbawionego poważnych obowiązków okresu jakim są studia ;) Palmiarnia gliwicka już wtedy przyciągała tłumy ludzi (albo ja miałam takie szczęście, że zawsze było tam sporo ludzi), którzy chcieli nacieszyć oczy egzotyczną florą i fauną oraz troszkę ogrzać się w jej wnętrzu - tak było i tego dnia. 

Od pierwszego bananowca dziewczynki wsiąkły w ten klimat wyszukując kolejnych ciekawych okazów roślin i z bliska poznając zwierzątka skrywające się w gęstwinie pnączy i liści ...
Największy entuzjazm i podziw całej naszej czwórki zdobyły małe pracowite mrówki, które dzielnie transportowały liście często większe od siebie wyznaczoną trasą. A najwięcej czasu spędziliśmy przy czterech akwariach, w których umieszczono faunę z czterech różnych środowisk słodkowodnych. Największe nasze zainteresowanie skupiły kolorowe i okazałe ryby z Amazonii. Piękne :)
Trasa wiedzie także górą, co bardzo urozmaica zwiedzanie bo można stanąć jeszcze bliżej ogromnych drzew i krzewów. Na górę prowadzą kręcone schody ale można także skorzystać z windy.
Palmiarnia składa się z czterech pawilonów dlatego spacer ich chodnikami nie zajmuje dużo czasu. Tylko ciekawość małych istotek wpływa na długość zwiedzania :) Na końcu trasy znajduje się mała kawiarenka. A i aż tak ciepło to tam nie ma ;)
Bilet rodzinny to koszt 10 zł. 
Zapraszam na stronę po więcej praktycznych informacji: Palmiarnia w Gliwicach.

Tak już po za tematem dodam, że Gliwice są pięknym miastem. Następnym razem zobaczymy dużo więcej niż tylko palmiarnię, choćby piękny i zadbany park Chopina oraz rynek. Chyba zabrało mi się na sentymenty ale Gliwice to pięć cudownych lat mojego życia, miasto gdzie mieszkałam, studiowałam i bawiłam się ;)

10 komentarzy:

  1. Nigdy nie byłam ale wygląda ciekawie..juz widzę mojego starszaka i te jego wielkie zaciekawione oczyska :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że warto się wybrać szczególnie jeśli macie blisko.

      Usuń
  2. Byliśmy. Widzieliśmy. Także się nam podobało :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Nigdy nie bylam i pewnie nie bede.Nawet nie wiedzialam, ze Gliwice maja tak atrakcyjne miejsca.Pozdrowienia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mają, mają :) Nie jest jakieś spektakularnie wielki ale w sam raz na spacer nie tylko z dzieciakami.

      Usuń
  4. No nie, mam tak blisko a dopiero z Twojego bloga się o tym dowiaduje? Muszę koniecznie odwiedzić :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To jak macie blisko to polecamy:) Fajne miejsce na spacer a nawet jest gdzie przysiąść.

      Usuń
  5. Odpowiedzi
    1. Choć na chwilę można się poczuć jak nie u nas :)

      Usuń