25 stycznia 2016

Kolorowe puzzle by mama :)

Nie znam malucha, który nie lubi układać puzzli. Z tego względu sami w domu posiadamy kilkanaście ich egzemplarzy, które są w ciągłym ruchu :) Zainteresowanie dziewczynek tym tematem nie słabnie i co jakiś czas same domagają się o kolejne.
A co by powiedziały na puzzle zrobione przez mamę ?  - mama chwilę pomyślała i zabrała się do pracy.
Narysowałam kilka kwadratów o różnych wymiarach, kilka okręgów i kilka prostokątów. Figury te pomalowałam na różne kolory tworząc kolorowe pasy bądź kratę. Następnie figury wycięłam i puzzle gotowe. No prawie:)
Zanim przystąpiliśmy do zabawy pokazywałam dziewczynkom (później już nie) daną figurę, którą będę musiały ułożyć zanim pocięłam ją na puzzle. I każda z nich dostała swoją do ułożenia - jeśli wymieszamy puzzle z dwóch figur trudność rośnie bo trzeba pierw wybrać swoje sugerując się kolorami - to przy kolorowych figurach.
Lenka zaczęła od figur jednobarwnych ale świetnie sobie z nimi radziła więc dostała bardziej skomplikowane wzory.
Można bawić się również samymi jednobarwnymi ale wymieszać puzzle z kilku figur - będzie trudniej. Ponieważ zanim ułożymy daną figury musimy wyszukać jej elementy kierując się potrzebnym kształtem. Wcześniej wskazujemy, kto układa jaką figurę albo dziecko samo wybiera czy układa koło czy kwadrat.
Im więcej kolorów użyjemy na kratce  tym jest łatwiej bo mniej kombinacji by ustawić dobrze puzzel. Jeśli dany kolor jest użyty kilka razy na tej samej kracie tym trudniej.

 Gotowe puzzle dziewczynki przyklejały na kartkę. 
Wasze dzieciaki również przepadają za puzzlami czy raczej nudny to dla nich temat ?

6 komentarzy:

  1. Moja młodsza córka jest niecierpliwa ale puzzle zawsze i wszędzie może układać;)) Wiesz co jak człowiek nie ma pomysłu na zabawę z dzieciaczkami u Ciebie można podkraść fajną inspirację

    OdpowiedzUsuń