26 lipca 2016

Rzeka w mieście czyli popołudnie w mieście ogrodów. Dzieciaki w Katowicach.

Nigdy nie brałam pod uwagę Katowic a właściwie jego centrum jako kierunku na fajną wycieczkę z dziećmi. Mój błąd! Katowice na prawdę się zmieniły i nadal to robią - wiele miejsc jest odnawianych, dostosowywanych do nowych trendów i "wymagań" odwiedzających. Powstaje również wiele nowych miejsc, gdzie można miło spędzić czas z rodziną i przyjaciółmi. 
Nas tego popołudnia przywiodły tutaj dwie "atrakcje". Pierwsza to nowy katowicki rynek z miejscem na wodne zabawy i spektakl dla dzieci, który można zobaczyć co niedzielę w ramach Letniej Grządki Teatralnej. Więcej tutaj.
Jeśli również skusicie się na wycieczkę do Katowic, nie ograniczajcie się tylko do rynku. Warto przespacerować się odmienioną ulicą Mariacką, usiąść w jednej z licznych kafejek oraz parkach, odwiedzić bardzo ostatnio popularne Muzeum Śląskie - tu, uczestniczyć wraz z dziećmi w licznych spektaklach np. w Teatr Gry i Ludzie bądź Ateneum, zobaczyć Spodek a także nowy katowicki dworzec - to miejsce nasze dziewczynki uwielbiają. 
 Zaraz obok mały plac zabaw, któremu dziewczynki nie popuszczą. Nawet lody muszą zaczekać :)
Liczne czerwone tramwaje ciekawią dzieci. 
Idziemy na spacer z małymi przystankami na ciekawych ławkach.
Stary , zaniedbany katowicki dworzec. 
Zasłużona przerwa na lody.
 Na koniec obiecany teatrzyk.
 A co już na pewno musicie to przespacerować się uliczkami urokliwego górniczego miasteczka Nikiszowiec. My byliśmy i gorąco polecamy. 

10 komentarzy:

  1. Jak pięknie. Ja tez nigdy nie myślałam że to tak atrakcyjne miasto. Bardzo klimatycznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że coraz bardziej atrakcyjne. Widać, że starają się tam o to i są efekty.

      Usuń
  2. Byłam w Katowicach kilka lat temu i najbardziej wówczas zaskoczył mnie fakt, że wszyscy dziwili się dlaczego przyjechałam do Katowic na wakacje. Jak dla mnie to miasto ze sporym potencjałem, a po Twoich zdjęciach widać, że zmienia się na plus! Plac zabaw - rewelacja!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dużo już się zmieniło i nadal się wiele dobrego dzieje w tym kierunku.

      Usuń
  3. Nigdy nie byłam w centrum Katowic, zawsze tylko przejazdem, ale bardzo lubię spacerować po takich Starówkach i róznych miejskich deptakach :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To może następnym razem zajrzycie i sami ocenicie czy warto :)

      Usuń
  4. Byłam w Katowicach wiele razy, ale nigdy mi się tam jakoś specjalnie nie podobało. Widzę jednak, że trochę się tam zmieniło od mojej ostatniej wizyty.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że Katowice bardzo się zmieniły. Ja też kiedyś za nimi nie przepadałam ale teraz stają się bardziej przyjazne.

      Usuń
  5. W Katowicach spędziłam dzieciństwo i niezbyt dobrze mi się kojarzą, ale właśnie od wielu osób słyszę, że niesamowicie się zmieniły przez ostatnie lata.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Katowice były dla mnie nieciekawe od zawsze, turystycznie szczególnie. Jednak wiele tam się pozmieniało na plus - świetne inicjatywy, nowe pomysły na miasto i sama infrastruktura się zmienia. I widać, że idą dalej.

      Usuń