16 marca 2017

Krynica Zdrój. Idealna.

Jeszcze zeszłej jesieni mieliśmy przyjemność wypoczywać w malowniczej Krynicy Górskiej. Tych kilka, przyznam dość leniwych dni spędzonych w tym uroczym miasteczku, skąd równie blisko mieliśmy w piękny Beskid Sądecki jak i tajemniczy Beskid Niski pokazały nam, że chcemy więcej!
Do Krynicy wrócimy koniecznie bo dla nas jest to idealne miejsce na pobyt z dziećmi, od malutkich po już większe latorośle.
Krynica Górska. Idealna na wózkowe i hulajnogowe spacery, podczas których możemy podziwiać wiekowe ale bardzo urokliwe krynickie wille przemienione na pensjonaty bądź domy zdrojowe, idealna na wypoczynek, świetna na górskie nie wymagające rodzinne wycieczki oraz na narciarskie szaleństwa.  I raz jeszcze to powtórzę ... tak blisko stąd w Beskid Niski.
Nam dni upływały na spacerach krynickim deptakiem, z którego skręcaliśmy do Parku Krynickiego, gdzie dziewczynki poszukiwały jesiennych liści i tajemniczych zakamarków. Podziwialiśmy piękną krynicką zabudowę podążając przed siebie a dziewczynki czujnym okiem obserwowały rwącą Kryniczankę.
Kolejką linowo - terenową dostaliśmy się na Górę Parkową, gdzie dziewczynki miały możliwość pobiegać a my napajać oczy niesamowitymi górskimi pejzażami.
Ponieważ w samej Krynicy jak i jej otoczeniu znajdują się liczne prawosławne cerkwie, kapliczki i kościółki, niektóre zapomniane ulegają płynącym dniom a inne do dziś wykorzystywane, udaliśmy się na wycieczkę samochodową. I tak trafiliśmy w Beskid Niski, który nas zauroczył i zaciekawił swoją magią, przeszłością i unikalnością. Zmusił do zadumy na licznych cmentarzach wojennych, przypomniał o szacunku dla przeszłości i tego co jeszcze z niej zostało i otworzył oczy na niesamowite widoki oraz panujący spokój. Spowolnił, zdecydowanie.
Jeśli są góry to musi być wycieczka górska :) A że miało być leniwe to na Jaworzynę dostaliśmy się kolejką gondolową. O czym jeszcze napiszemy więcej :)
A wieczorem, a wieczorem .... sala zabaw i basen. Idealnie :)

INFORMACJE PRAKTYCZNE
Dojazd.
Po Krynicy i okolicach poruszaliśmy się samochodem (myślę, że jest to sprawdzony i szybki sposób na poruszanie się po tym terenie) jak i na własnych nogach (sposób idealny czyli tani, niezawodny i niezapomniany;)
Z Krakowa do Krynicy możemy dostać się bez przesiadek m.in. PKS-em. Rozkład sprawdzimy tutaj.
Gdzie spać?
Krynica Zdrój jak wszystkie turystyczne kierunki posiada bogatą bazę noclegową od agroturystyki przez pokoje gościnne po hotele. Również w miejscowościach ościennych znajdziemy wiele ofert.
My możemy polecić hotel Pegaz z widokiem na wyciąg gondolowy na Jaworzynę Krynicką, ze wspomnianą salą zabaw i basenem. Fajną ofertę znalazłam na mydeal.pl - to nie jest reklama sponsorowana ani jednego ani drugiego miejsca.
W Tyliczu (zaraz obok Krynicy) polecamy agroturystykę U Grzegorza - to również nie jest reklama. Bliscy znajomi byli i wrócili zachwyceni.
Co robić?
To, na co tylko mamy ochotę :) robić w górskiej okolicy. Można spacerować popijając wodę mineralną z licznych pijalni w mieście, podziwiać imponującą architekturę centrum, odwiedzić m.in. Muzeum Nikifora (charakterystyczna niebieska willa - zdjęcia powyżej) oraz Muzeum Zabawek. Można a nawet trzeba pójść w góry - jeśli nie macie czasu i siły (jak my, punkt 1 i 2) polecamy Jaworzynę Krynicką (wjazd gondolą) i lajtowy spacerek do schroniska PTTK oraz Górę Parkową (można wjechać koleją terenową a później zejść na dół lub ... zjechać). Ponieważ Szlak Architektury Drewnianej przebiega przez samą Krynicę jak i jej okolicę to podążając jego śladem zobaczymy piękne cerkwie, kościółki i kapliczki. Przedłużając naszą wycieczkę zajedziemy w Beskid Niski.
Po więcej informacji polecam zajrzeć tutaj: