13 marca 2018

Pocztówkowe miasteczko, Hallstatt. Czy potrafi urzec mimo swojej popularności?

Hallstatt celowo znalazło się na liście miejsc do zobaczenia podczas naszych krótkich wakacji w Austrii. Chcieliśmy na własne oczy zobaczyć to urocze miasteczko, przez wielu uważane za najpiękniejsze w całej Austrii.
Sądząc po liczebności i różnorodności odwiedzających Górną Austrię nie mamy złudzeń - Hallstatt jest niezwykle popularne ale również cudne. Perełka ot, co!
Nad brzegiem jeziora Hallstatsee u podnóża malowniczych Alp przycupnęły sobie stare a zarazem piękne drewniane domy bujnie obrośnięte kolorowymi kwiatami i bluszczem. Pomiędzy nimi wiją się wąskie uliczki przechodzące w ścieżki pnące się wysoko ponad dachy zabudowań aż pod sam wodospad.

Hallstatt oprócz cieszącego oczy spaceru promenadą wzdłuż jeziora oferuje nam także rejsy po nim właśnie - statkiem wycieczkowym, motorówką bądź kajakiem. Jest również wspomniany już wodospad, punkt widokowy z niesamowitymi widokami na okolicę i najstarsza kopalnia soli. Dla odważnych i chętnych także kąpielowe w malowniczym alpejskim jeziorze.
Kiedy znaleźliśmy miejsce parkingowe pierw udaliśmy się na brzeg jeziora, gdzie dziewczynki moczyły nóżki podziwiając statki wycieczkowe a my patrzyliśmy na ośnieżone szczyty Alp. Widoki cudowne, takie po prostu ... nie do podrobienia :)

Przechadzaliśmy się wąskimi uliczkami zadzierając głowy i podziwiając drewniane żłobienia na domowych frontach oraz bujną roślinność wijącą się po każdym z nich. Z pysznymi lodami w ręku usiedliśmy przy małej przystani na ławeczce z widokiem na bajeczne widoki i daliśmy się skusić dziewczynkom na rejs motorówką :)

Dziewczynki były zachwycone, kiedy tata pozwolił im sterować, o zgrozo! motorówką. Z tafli jeziora podziwialiśmy widoki na miasteczko i alpejską okolicę i na jeziorze daliśmy sobie słowo, że koniecznie w te okolice wrócimy. Na dłużej!

Po półgodzinnym rejsie udaliśmy się wolnym krokiem na mały sielski ryneczek otoczony przez kolorowe kamienice, również wypełnione niezliczoną ilością kwiatów. Wszystko to dało harmonijny obrazek sielskości, piękna i porządku. Trochę tutaj odpoczęliśmy i ruszyliśmy w drogę powrotną do auta.

Mimo tłumów Hallstatt nas nie przeraziło. Po prostu nastawiliśmy się, że one będą i już. Miasteczko na pewno nas urzekło swoim klimatem, nieziemskim położeniem u podnóża Alp i porządkiem (mimo tych tłumów właśnie). Nie raz udało nam się nawet znaleźć kawałek brzegu dla siebie czy pomostu, gdzie dziewczynki mogły pomoczyć nogi.

INFORMACJE PRAKTYCZNE:

- Biuro Informacji Turystycznej znajduję się przy Seestrasse 99. Warto zajrzeć choćby po mapkę okolic;
- obok IT znajduje się przystań statków wycieczkowych;
- przy IT znajduje się również płatna toaleta;
- jest tutaj kilka oznaczonych i płatnych parkingów, jednak w sezonie na prawdę ciężko o miejsce. Nam się nie udało i parkowaliśmy jakiś kilometr przed miasteczkiem (na poboczu, razem z mnóstwem innych aut),
- głodni tutaj nie będziemy; restauracji jest sporo, tak jak kawiarni i lodziarni oraz sklepów z pamiątkami ;)
- szlak na Wodospad i Punkt Widokowy SkyWalk oraz Kopalnię Soli jest oznaczony na mapie zaraz obok IT i mapce.